zaterdag 13 oktober 2018

December daily flipbook met ticketmal

Hallo Studio Light fans,

Vandaag is het mijn beurt om een blog te verzorgen. Ik heb ervoor gekozen om een december daily flipbook te maken. Maar het is natuurlijk ook prima te gebruiken als een gewoon foto flipbook! Ik ben met verschillende materialen van Studio Light aan de slag gegaan, onder andere als basis de ticketmal STENCILSL115. Onderaan de tutorial laat ik zien wat ik allemaal heb gebruikt.



Om het goed te laten zien heb ik er dit YouTube filmpje van gemaakt. 




Benodigdheden:

STENCILSL115
STENCILSL123
Easyvellen
Designpapier
2 kleine magneetjes
Dubbelzijdig tape
Lijm
Distress ink

Begin met het stansen van STENCILSL115. Snij daar van 1 zijkant het flapje af. Snij precies zo dat de gaatjes rand er net af gaat.  Ril het andere flapje op 1cm (zie foto). Snij daarna in dezelfde kleur 13 x 21 cm uit en ril die op 10 en 11 cm.



Pak de kleinste rechthoekige stans uit STENCILSL115 en stans deze 8 x uit.

Stans nu STENCILSL123 (met het kartelrandje) 8x uit. Vouw deze dubbel en plak aan beide kanten dubbelzijdig tape.

Plak ze als volgt vast op de recht hoekige stukken:


Doe op met de andere 4 hetzelfde.

Nu gaan we ze bevestigen in het boekje. Pak het stuk cardstock van 13 x 21cm erbij. Vouw de rillijnen zodat er een boek vorm ontstaat. Nu plak je er 1 bovenaan in het midden vast aan de binnenkant van het boekje. En ook aan de onderkant. Zorg dat ze netjes tegenover elkaar zitten. Nu bevestig je de zij flapjes. Zorg hierbij dat ze netjes aansluiten op de boven en onder flapjes. Zie foto:





Doe dit aan beide kanten aan de binnenkant van het boekje. 
Plak nu met dubbelzijdig tape het boekje vast aan stencilsl115.



Nu is de vorm van het boekje al zichtbaar! We gaan nu designpapier snijden.  16 stukken van  8.5 x 11.5 cm voor alle flapjes.
4 x de kleinste rechthoek van STENCILSL115. Deze zijn voor de binnen kanten buiten kant. Bij de 2 voor de binnenkant kan het zijn dat daar een heel klein randje af moet. Dat is maar net hoe de binnenkant is geplakt. Maat dat is dan een kwestie van een beetje bijsnijden. Ik heb de delen nog bewerkt met distress ink, kleur vintage foto.



Nu gaan we de buitenkant doen. We beginnen met de magneetjes:


Stans nu het kleinste randje uit van mal stencilsl115 en snij daar 0,5 cm vanaf:


Plak deze over het magneetje heen. Zo ook het design papier van de voorkant.  Beplak nu ook de achter kant en versier het naar wens. Omdat die van mij een december daily wordt heb ik nog niet alle pagina's opgemaakt. Maar een paar voor de inspiratie! 






Ik hoop dat jullie het een leuke tutorial vinden. Mocht je het gaat maken, plaats er dan een foto van op Facebook in de groep creatief met Studio Light-kaarten groep! Ik zou het leuk vinden om ze zien! Mochten er vragen zijn.... laat het me weten! 

Lieve groetjes 
Irina



Gebruikte materialen:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten